Кировоград. Портал

Кировоград — новости и сайты

Искать: Как искать?
Детальный поиск
Например:



Новости Кировограда

Куди скаржитися на негідну поведінку кіровоградських «маршрутчиків»?Куди скаржитися на негідну поведінку кіровоградських «маршрутчиків»?

Вечірня газета

Останнім часом кількість скарг на якість перевезення пасажирів у Кіровограді зменшилася. Але все ж ця проблема залишається досить актуальною. Про те, що робить влада, аби її розв’язати, розповідає начальник відділу захисту прав споживачів Алла Шерстньова.

– До нашого відділу надходить чимало усних та письмових скарг на роботу пасажирського транспорту, зокрема на те, що пільговим категоріям кіровоградців часто-густо відмовляють у перевезеннях на маршрутних таксі саме на пільгових умовах, – каже Алла Семенівна. – Законодавча база чітко визначає, хто має право користуватися пільгами в міському транспорті. Задля цього виділяється відповідна субвенція з державного бюджету, а місцеві органи влади формують дотацію для тих підприємств, які надають транспорт для роботи у звичайному режимі. На жаль, перевізники, які працюють у режимі маршрутного таксі, жодних доплат не отримують, хоча закон зобов’язує і їх перевозити пільговиків. Тому й виникають усі ці конфлікти пасажирів із водіями маршруток, коли стариків буквально викидають із транспортних засобів.

Є три підприємства – „Єлисаветградська транспортна компанія”, „Укравтоінвест” та „ Автобусний парк 13527”, які мають право на державну субвенцію на перевезення пільгових категорій населення. Але прикро відзначити, що й на роботу цих перевізників скарг не менше.

Яким чином ми розглядаємо скарги споживачів, які зіткнулися з порушенням власних прав на пільгові перевезення? Для початку всі такі звернення реєструються. Скаржник пише заяву чи на наш відділ, чи на керівництво департаменту розвитку торгівлі, побутового обслуговування, транспорту та зв’язку, а то навіть і на ім’я міського голови. Подібна заява дає нам підстави звернутись до територіального управління головної державної інспекції на автомобільному транспорті, яке має право притягнути такого нерадивого перевізника та безпосередньо водія до відповідальності, наклавши на нього штраф у розмірі 170 гривень. Сума, звичайно, неабияка, але вона визначена законодавчо. Стаття 60 Закону про автомобільний транспорт передбачає, що вищезгадана інспекція має право застосовувати штрафні санкції. Тому всі копії скарг ми направляємо туди для вжиття відповідних заходів. До інспекторів може звернутися безпосередньо і сам потерпілий за адресою: вулиця Автолюбителів, 2.

Спілкуючись із пільговиками, ми роз’яснюємо їм, які закони стоять на захисті прав цих людей, пропонуємо звернутися безпосередньо до директорів транспортних компаній для вжиття належних заходів щодо водія-порушника. Зі свого боку ми також звертаємось до керівників цих компаній, запрошуємо до себе у відділ, намагаємось розібратися по кожній окремій скарзі. Вони зобов’язані надати відповідь, яких заходів було вжито стосовно тієї чи іншої скарги.

Найчастіше перевізники відповідають, що у колективі було проведено збори, де розглядалась поведінка порушника, йому виносилась догана, його відстороняли від роботи, позбавляли доплат, деякі виїздили до заявника разом із водієм і просили вибачення. Провести своєрідне розслідування може і транспортна інспекція, яка у разі доведення факту порушення застосовує штрафні санкції.

До речі, у Дніпропетровську не так давно трапився випадок, коли жінці через суд відшкодовано завдану їй моральну шкоду у розмірі трьох тисяч гривень. Зрозуміло, у неї була серйозна юридична підтримка, але прецедент уже є, і людина реально може звернутись до суду і стягнути із транспортної компанії моральне відшкодування.

Активнішими щодо захисту прав ветеранів та інвалідів мають бути і їхні громадські організації, адже саме ця категорія пасажирів найбільше потерпає від свавілля горе-водіїв. Забезпечивши відповідну юридичну підтримку, активно реагуючи на кожен факт порушення прав членів цих громадських організацій, вони зможуть домогтися безперешкодного виконання законів. Адже маючи прецеденти судових розглядів, перевізник десять разів подумає, як результативно реагувати на подібні факти порушень, чим зможе убезпечитись від судової тяганини та фінансових втрат.

Двічі на місяць у відповідному департаменті міської ради проводяться наради з перевізниками, в яких спеціалісти нашого відділу беруть активну участь. Ми аналізуємо усі скарги громадян, адже бували безпрецедентні випадки побиття людей, викидання їхніх посвідчень, жбурляння в обличчя дрібних монет, інші випадки недостойної поведінки водіїв щодо пасажирів-пільговиків.

На тих перевізників, які допускають систематичні порушення, ми робимо подання на ім’я директора департаменту з вимогою розірвання договорів на перевезення. Лише за півроку було три таких подання. Два тижні тому надіслали подання на транспортну компанію „Імперія–Авто”. Якщо інші перевізники певним чином реагують на подібні звернення з боку нашого відділу, то керівництво зазначеної компанії просто зайняло споглядацьку позицію.

Усі перевізники у своїх транспортних засобах повинні вивісити інформацію про те, які категорії пасажирів мають право на пільги у громадському транспорті. Тому спеціалісти відділу постійно проводять перевірки на маршрутах, щоб уся відповідна документація була вивішена в салоні автобуса. Такі перевірки дають можливість виявити на маршрутах „ліві” автомобілі. Трапляється таке, що скаржник надає нам номер транспортного засобу, а у перевізників його просто немає. Значить, певний водій, користуючись тим, що у години пік великий пасажиропотік, нелегально виїздить на лінію, при цьому він ніде не значиться, податки не сплачує та ще й недостойно поводить себе з пасажирами.

Загалом протягом нинішнього року найбільше скарг надійшло на такі підприємства, як ТОВ „Єлисаветградська транспортна кампанія (14 письмових звернень та 19 – усних), ВАТ „Автобусний парк” (16 – письмових, 24 – усних), „Транспортна компанія „Імперія–Авто” (11 – письмових, 9 – усних), КТ „Авто–Легіон” (відповідно 21 та 13), ПП „Укравтоінвест” (9 – письмових та 12 – усних), ТОВ „Лайт” (8 – письмових та 11 – усних).

Є й такі підприємства, на роботу яких не надійшло жодної скарги. Це ВКФ „Макбо-94”, яке, правда, обслуговує єдиний 77-й маршрут. Зазначу, що кількість маршрутів певною мірою визначає і кількість скарг від населення. Але це не привід, щоб порушувати права пільговиків, не реагувати на звернення контролюючих інстанцій та не вживати заходів щодо порушників.

Варто зазначити, що, вчасно реагуючи на негативні випадки, деякі підприємства вже протягом другої половини року значно скоротили кількість випадків порушення прав пільговиків. Значить, наша робота не марна і дає реальні результати.

Читайте також:

Перепечатка материалов допустима только со ссылкой на РКС. Ссылка для традиционных СМИ — rks.kr.ua; гипер-ссылка для использования в онлайне — <a href="https://www.rks.kr.ua/">Новости Кировограда</a> (скопируйте и вставьте).

Уважайте чужой труд: все новости, опубликованные в РКС, проходят редакторскую правку. Иногда это просто исправление ошибок, но часто, чтобы придать новости читабельный вид, материал приходится переписывать с нуля. И даже в этом случае мы всегда указываем источник. Коллеги, ждем того же от вас. Спасибо.

Кто живет в Кировограде? Смотрите фотографии кировоградцев на сайте «Знакомства в Кировограде»
А еще можно посмотреть, что нового в кирнете

RSS