Кировоград. Портал

Кировоград — новости и сайты

Искать: Как искать?
Детальный поиск
Например:



Новости Кировограда

Транспортна війна у Кіровограді: «маршрутки» проти автобусівТранспортна війна у Кіровограді: «маршрутки» проти автобусів

Кіровоград.proUA.com

Голова Кіровоградської обласної організації «Регіонально-демократичний союз» Олександр Варванський, добре відомий кіровоградцям, зокрема, як організатор протизаконного транспортного страйку 18 лютого 2009 року, вважає, що прокурор Кіровограда Олександр Бабіков упереджено ставиться до деяких перевізників міста.

Про це йдеться у відкритому листі до прокурора Кіровоградської області.

Відкритий лист з приводу пасажирських перевезень у місті Кіровограді

Порушити тему пасажирських перевезень в нашому обласному центрі я вирішив, ознайомившись з деякими ідеями голови правління ВАТ “Автобусний парк 13527” Василя Дзядуха, оприлюдненими в засобах масової інформації, – ідеями настільки неймовірними, що їх варто було б публікувати під рубрикою “В гостях у казки”. Спонукали мене до цього й деякі дії у сфері пасажирських перевезень прокурора Кіровограда Олександра Бабікова – настільки сміливі з огляду на закон, що складається враження, що пан прокурор визначив окремих перевізників як своїх особистих ворогів і використовує надані йому державою повноваження для виведення неугодних суб’єктів господарювання з ринку послуг. Про все це я хочу розповісти у світлі міського конкурсу, який відбудеться нинішнього року і в якому перевізники виборюватимуть право здійснювати пасажирські перевезення на маршрутах, загальна кількість яких – понад 20.

Отож, спершу – про схеми пана Дзядуха. Василь Дзядух обіцяє кіровоградцям, що невдовзі у Кіровограді на маршрутах часовий інтервал між відбуттям із зупинки одного автобуса/тролейбуса і прибуттям туди наступного становитиме 5 хвилин. За словами Дзядуха, над створенням графіка руху з таким інтервалом і трудяться нині найсвітліші голови очолюваного ним підприємства, а також товариства з обмеженою відповідальністю “Єлисаветградська транспортна компанія”(«ЄТК» – орендар тролейбусного парку).

Якими ж ресурсами пан Дзядух береться забезпечити таку неймовірну щільність руху? Виявляється, все тими ж 17 білоруськими автобусами марки МАЗ, поява яких кілька місяців тому в “Автобусному парку 13527” (на умовах оренди) була описана Дзядухом в інтерв’ю різним ЗМІ як щось небачене, як диво дивне не тільки для Кіровограда, а й для всієї України. А також – 16 тролейбусами “Єлисаветградської транспортної компанії”.

Що стосується обіцяного Василем Дзядухом 5-хвилинного інтервалу руху, то у народі, коли чують про подібні проекти, зазвичай бажають “нашому теляті вовка з’їсти”. Тому що кіровоградці, які жили в радянські часи, добре пам’ятають, що автобуса чи тролейбуса тоді потрібно було чекати хвилин з 20, і про 5-хвилинний інтервал ніхто й не заїкався, хоча місцеві автобусний та тролейбусний парки тоді мали набагато більше транспортних засобів, ніж зараз у очолюваного Дзядухом підприємства та “ЄТК”.

Що цікаво, пан голова правління ВАТ “Автобусний парк 13527”, пообіцявши забирати кіровоградців із зупинок через кожні 5 хвилин, поки що не в змозі забезпечити рух автобусів хоча б до 20 години. Так, нині МАЗи, прикрашені написами прізвища дуже скромного голови правління ВАТ “Автобусний парк 13527”, курсують на маршруті лише до 18 години, а потім десь щезають. Я глибоко сумніваюся в тому, що причина такого знущання над кіровоградцями – у відсутності глобальної системи позиціонування автобусів, або GPS, необхідність запровадження якої в автобусному парку для Василя Онисимовича, здається, стала нав’язливою ідеєю. Ні, з допомогою супутникового позиціонування кількість автобусів не збільшити.

Недарма кіровоградці уже нарекли ці 17 автобусів “потьомкінськими”. Таке визначення я знайшов серед відгуків про ідеї Дзядуха на сайті газети, яка їх опублікувала. А ось ще один відгук на тому ж сайті: “Пане Дзядух, коли ваші автобуси на селище Нове у ранковий час не будуть переповнені (за життя страшно)? Коли на тому ж маршруті перестануть ходити “консервні банки”, ресурс яких вичерпано багато десятків років тому?”

Читачі праві: 17 автобусів із написами прізвища Дзядуха навіть при керуванні ними з космічного простору абсолютно не розв’язують головної проблеми пасажирських перевезень в Кіровограді, яка полягає в тому, що немає якісного сполучення із центром мікрорайонів – Балашівки, Великої Балки, Завадівки, Кущівки і т.п. Проблема ця хвилює десятки тисяч кіровоградців, та їх бажання з планами Василя Дзядуха не співпадають.

Очолюваному ним підприємству минулої весни випала можливість здійснювати перевезення новими 17 автобусами від вулиці Жадова до селища Молодіжного через центральну частину міста. Чудова можливість пошвидше і побільше заробити! Адже відомо, що в силу специфіки Кіровограда (невелика кількість населення, майже повна відсутність приїжджих, 30 відсотків пасажирів – пільговики), перевізник може досягти рентабельності тільки за умови, що обслуговуватиме маршрут, який пролягає через центр міста. Що цікаво, очолюваному Дзядухом підприємству пощастило здійснювати перевезення за 150-м маршрутом після того, як сам Василь Онисимович потрапив до складу виконавчого комітету Кіровоградської міської ради. Увійшовши до цього органу, пан Дзядух одразу припинив нарікати на політику міської влади у сфері пасажирських перевезень. Де й поділися претензії з приводу несправедливого, як Дзядух вважав раніше, розподілу між перевізниками субвенцій, які щороку виділяються з державного бюджету міському на відшкодування витрат, пов’язаних з перевезенням пільговиків!

Лояльність теперішнього Дзядуха до міської влади пояснюється більш ніж просто: адже «Єлисаветградська транспортна компанія» уже не отримує, як колись, левову частку субвенції, тепер ці кошти поділено між «ЄТК» і «Автобусним парком 13527» у співвідношенні, яким пан Дзядух цілком задоволений. А якщо врахувати те, що, за деякими відомостями, з недавнього часу фактичним власником «Єлисаветградської транспортної компанії» є особа, яка уже давно володіє «Автобусним парком 13527», то бачимо утворення у Кіровограді структури, яка є монополістом у отриманні бюджетних коштів, призначених для компенсації витрат, пов’язаних з перевезенням пільговиків. До речі, розповіді пана Дзядуха на сторінках газет про «тісну співпрацю» з адміністрацією «ЄТК» лише підтверджують те, що в «Автобусного парку» і в «ЄТК» нині один і той же господар.

З того, що пан Дзядух досить швидко забув про свої заклики до влади про поділ субвенції між усіма перевізниками, випливає такий висновок: для Василя Онисимовича справедливим є те, що вигідне для нього. Між тим, «Автобусний парк 13527» на ринку пасажирських перевезень Кіровограда не є провідним підприємством, яким намагається його видати Василь Дзядух у своїх інтерв’ю. Це – один з багатьох перевізників. Їх усіх закон зобов’язує перевозити громадян певних категорій безоплатно, проте далеко не всі вони мають можливість отримати компенсацію з бюджету.

До речі, розмір державної субвенції, виділеної Кіровограду на ці потреби на 2009 рік, складає понад 10 000 000 гривень. Чи не з огляду на велику кількість нулів у цьому числі пан Дзядух наполегливо працює над створенням очолюваному підприємству іміджу головного перевізника міста?

Більш того, член виконкому міськради Дзядух запропонував виключити з мережі 19 маршрутів. Геніально, Василю Онисимовичу! Це ж просто чудово: залишити без шматка хліба близько 600 водіїв, які працюють на нелюбих Вам підприємствах.

Не можу не зазначити і того, що маршрут № 150 створено для перевезень у режимі маршрутного таксі. Але підприємству, яке очолює член виконкому Василь Дзядух, вдається експлуатувати на цьому маршруті автобуси в звичайному режимі, що дає йому можливість отримувати відшкодування з бюджету.

Мені, можливо, закинуть: Варванський сам має відношення до перевізницького бізнесу, от і критикує конкурента. Я і не відхрещуюся від цієї галузі, моя дружина є власником командитного товариства “Авто-Легіон Варванської Ю.В.” Я був активним опонентом прокуророві Кіровограда, коли той опротестував рішення виконкому міськради № 55 від 27 січня 2009 року про погодження тарифу на перевезення пасажирів у режимі маршрутного таксі в розмірі 1,75 гривні. Як і тоді, я готовий нині будь-кому довести, що тариф у розмірі 1,75 гривні є обгрунтованим, хоча товариство “Авто-Легіон Варванської Ю.В.” більше влаштувало б перевозити пасажирів по гривні і отримувати відшкодування з бюджету – так, як ці кошти отримують “Автобусний парк 13527” та “ЄТК”. Та оскільки виконавчий комітет міськради (після внесення прокурором протесту і подання адміністративного позову до суду) погодив тимчасовий тариф у розмірі 1,50 гривні, КТ “Авто-Легіон Варванської Ю.В.” виконує це рішення (про погодження тимчасового тарифу).

Суд досі не завершив розгляд справи за позовом прокурора про визнання недійсним рішення виконкому № 55. Здавалося б, ця обставина має бути достатньою підставою для того, щоб прокурор міста утримався від подальших дій, спрямованих на реалізацію свого уявлення про незаконність рішення виконкому № 55. Та сталося так, що посаду прокурора Кіровограда обіймає Олександр Бабіков. Свої юридичні фантазії він намагається видати за норми закону.

Так, свого часу пан Бабіков дійшов несподіваного висновку про те, що рішення виконавчого комітету міської ради про погодження тарифу на перевезення пасажирів у режимі маршрутного таксі є чистої води регуляторним актом (з процедурою громадського обговорення проекту рішення і т.п.). При цьому пана Бабікова абсолютно не хвилювала відсутність у законах України, інших нормативно-правових документах положень, які б зобов’язували виконавчі органи міськради розглядати такі рішення як регуляторні акти. Не зважав прокурор і на те, що тарифи на перевезення пасажирів у режимі маршрутного таксі ніколи раніше не погоджувалися за правилами затвердження регуляторних актів.

Не дивно, що думка Бабікова не збігається з позицією Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, який на прохання Кіровоградської обласної організації Всеукраїнської профспілки працівників автомобільного транспорту письмово роз’яснив: регулювання тарифів на перевезення пасажирів у режимі маршрутного таксі “здійснюється у площині господарських відносин шляхом внесення змін до договорів на перевезення пасажирів, укладених між Кіровоградським міськвиконкомом і перевізниками. Рішенням виконавчого комітету Кіровоградської міської ради від 24.11.2008 № 1782 повноваження щодо внесення змін та доповнень до договорів надані департаменту розвитку торгівлі, побутового обслуговування, транспорту та зв’язку Кіровоградської міської ради.”

Далі – цікавіше. Маючи свою оригінальну думку на природу рішень про тарифи на перевезення пасажирів у режимі маршрутного таксі, але не бажаючи дочекатися рішення суду з цього приводу, пан Бабіков звернувся до начальника територіального управління Головної державної інспекції на автотранспорті в Кіровоградській області з поданням “про усунення порушень регуляторної політики у сфері господарської діяльності”. Порушником цієї самої регуляторної політики пан Бабіков бачить КТ “Авто-Легіон Варванської Ю.В.”, він просить позбавити це товариство ліцензії. Це при тому, що, здавалось би, їжаку зрозуміло: перевізник не може бути порушником регуляторної політики, оскільки не є суб’єктом цієї політики. Адже перевізник – не орган державної виконавчої влади, не виконавчий орган місцевого самоврядування.

А ось ще один приклад роботи нашого прокурора, такого небайдужого до сфери перевезень. Він звернувся до суду з адміністративним позовом до КТ “Авто-Легіон Варванської Ю.В” про стягнення 2 тисяч 380 гривень штрафних санкцій, застосованих до цього товариства контролюючими органами. Намагання прокурора врятувати бюджет двома тисячами гривень заслуговували б похвали, якби пан Бабіков виявляв таку ж принциповість по відношенню до перевізників, які завинили казні десятки тисяч гривень несплачених санкцій. Між іншим, серед боржників значиться і згадувана вище “Єлисаветградська транспортна компанія”. Чи прокурора Кіровограда цікавить винятково діяльність КТ “Авто-Легіон Варванської Ю.В.”? Якщо це не так, то чекаю від пана Бабікова прокурорського реагування.

Наважуся підказати прокурору ще один привід для внесення подання. Маршрут № 5-а у Кіровограді створено як тимчасовий. Діє цей маршрут уже понад 4 місяців. А Законом “Про автомобільний транспорт” передбачено, що тимчасовий маршрут створюється на термін до трьох місяців. До того ж, маршрут № 5-а майже співпадає з маршрутом № 5.

Підсумовуючи сказане вище, зазначу ще раз, що у сфері пасажирських перевезень Кіровограда триває процес монополізації ринку. Державні кошти, призначені для відшкодування перевезень пільговиків, надходять одній-єдиній структурі. Їй сприяють такі чинники, як значні фінансові ресурси та наявність своєї людини у виконкомі міської ради. Воду на її млин активно ллє міський прокурор, який виявляє неабияку пильність до одних перевізників і впритул не бачить порушень у діяльності інших. З огляду на те, що гряде конкурс на маршрути (учасники якого оцінюватимуться за бальною системою), я розцінюю старання прокурора так: одним перевізникам надається допомога у набиранні балів, в інших ці бали віднімаються.

Запевняю, що незаконні дії прокурора Кіровограда буде оскаржено, а цю статтю прошу сприймати як відкритий лист до прокурора Кіровоградської області. Про те, як розвиватимуться події у зв’язку з описаними вище фактами, я повідомлю громадськість.

Олександр Варванський,
голова Кіровоградської обласної організації «Регіонально-демократичний союз»

Читайте також:

Перепечатка материалов допустима только со ссылкой на РКС. Ссылка для традиционных СМИ — rks.kr.ua; гипер-ссылка для использования в онлайне — <a href="https://www.rks.kr.ua/">Новости Кировограда</a> (скопируйте и вставьте).

Уважайте чужой труд: все новости, опубликованные в РКС, проходят редакторскую правку. Иногда это просто исправление ошибок, но часто, чтобы придать новости читабельный вид, материал приходится переписывать с нуля. И даже в этом случае мы всегда указываем источник. Коллеги, ждем того же от вас. Спасибо.

Кто живет в Кировограде? Смотрите фотографии кировоградцев на сайте «Знакомства в Кировограде»
А еще можно посмотреть, что нового в кирнете

RSS