Проїзд – 1 гривня? Перевізники – за!
Кіровоград.proUA.com
Близько 13 мільйонів гривень - такий розмір субвенції, що виділена нинішнього року Кіровограду з держбюджету на компенсацію перевізникам витрат, пов`язаних з перевезенням пільговиків. Зазначена сума - це і є ціна питання, навколо якого останнім часом ведуться гарячі дебати: яким має бути економічно обґрунтований тариф на перевезення в режимі маршрутного таксі, чи є підстави вважати ВАТ «Автобусний парк 13527» благодійником, а решту перевізників - скнарами, для яких немає нічого святого.
Перш ніж відповісти на ці запитання, зазначу, що Законом "Про автомобільний транспорт" передбачено як право пільговиків користуватися послугами громадського транспорту безоплатно, так і право перевізників отримувати з держбюджету компенсації витрат, пов`язаних з перевезеннями таких громадян. При цьому Законом не передбачено, що для отримання компенсацій з казни перевезення мають здійснюватися автобусами, які курсують винятково у звичайному режимі або які, наприклад, прикрашені написами «З добром до людей». Тобто усі перевізники рівні як в обов`язках, так і правах.
Проте в Кіровограді перевізників поділили, як писав класик, на рівних і рівніших. До останніх належать ВАТ «Автобусний парк 13527» та ТОВ «Єлисаветградська транспортна компанія», які з недавнього часу можна розглядати як єдину структуру, оскільки вони контролюються однією особою. Ця структура отримала право на отримання з держбюджету компенсацій, хоча не треба бути заслуженим працівником автомобільного транспорту України, щоб здогадатися, що тролейбусами та 17 автобусами, які має ВАТ «Автобусний парк 13527», не перевезти 40 тисяч пільговиків, які проживають у Кіровограді. Так, цілком очевидно, що у нашому місті в сфері пасажирських перевезень основне навантаження (і на перевезення пільговиків також) лягає на маршрутні таксі. Про це свідчить і те, що у Кіровограді налічується близько 900 маршруток, а кількість транспортних засобів разом з тролейбусами, які курсують у звичайному режимі, - всього-на-всього близько 50 одиниць. Тобто питома вага транспорту, який експлуатується у звичайному режимі, у загальній масі пасажирських перевезень - нікчемна.
Незважаючи на це, голова правління ВАТ «Автобусний парк 13527» заслужений працівник транспорту України Василь Дзядух нещодавно заявив на засіданні міського клубу «Ветеран», що очолюване ним підприємство щомісяця перевозить близько 1 мільйона 200 тисяч пасажирів. З цього випливає, що кіровоградці тільки те й роблять, що катаються на 17 автобусах з написами «З добром до людей. Василь Дзядух». За логікою Василя Онисимовича, не є проблемою для бажаючих покататися у цих автобусах і те, що маршрут, за яким вони рухаються, пролягає у далині від більшості мікрорайонів Кіровограда.
Між тим, є статистичні відомості, які більш правдиво характеризують участь «Автобусного парку» у здійсненні пасажирських перевезень в Кіровограді. Відповідно до цих даних, протягом усього першого кварталу нинішнього року це ВАТ перевезло мільйон 219 500 кіровоградців, а протягом другого кварталу - 866 тисяч.
Здається, Василь Онисимович, розповідаючи про «мільйон 200 тисяч пасажирів, які перевозяться щомісяця», підлаштовує це число до розміру субвенції, яка надійде до міського бюджету наступного року, яка буде ще більшою за цьогорічну і на яку керівництво «Автобусний парк 13527» уже розкрило кишеню. Безумовно, керівництву цього ВАТ сподобалося освоювати державні кошти, призначені для усіх перевізників міста, та й ще й створювати ілюзію благодійності. На автобусах цього підприємства не пишеться, що «Автобусний парк 13527», беручи гривню з пасажира, ще й отримує за нього 2,5 гривні з казни.
А наміри Василя Дзядуха забезпечити безперебійні перевезення з допомогою 100-120 автобусів (яких в «Автобусного парку» ще немає) не можу назвати інакше, як утопічними. Мабуть, начитавшись казок, заслужений працівник автомобільного транспорту забув, що в місті близько 60 маршрутів. Якщо на кожен маршрут поставити по два автобуси, то вони мають літати з понадзвуковою швидкістю, щоб інтервал руху складав 15 хвилин (такий інтервал - мрія Василя Онисимовича).
Отже, міська влада має справедливо розподіляти субвенцію, призначену для відшкодування витрат, пов`язаних з перевезеннями пільговиків. Компенсації мають отримувати усі перевізники, а не лише ті, яким пощастило наблизитися до влади. Переконаний, підлягає скасуванню норма в уже укладених договорах влади з перевізниками про те, що останні зобов`язуються здійснювати перевезення пільговиків безкоштовно і бездотаційно. Це положення порушує права не лише перевізників. Оскільки транспортники не отримують компенсацій за перевезення пільговиків, решта громадян фактично платить за них. Таким чином порушуються права близько 200 тисяч кіровоградців, які пільг не мають.
До того ж, в результаті справедливого розподілу між перевізниками державної субвенції вдалося б суттєво зменшити розмір тарифу на проїзд у маршрутних таксі, на які у сфері пасажирських перевезень Кіровограда, помічає Василь Дзядух те чи ні, припадає основне навантаження. Влада має запитати у перевізників, чи бажають вони надавати послуги за одну гривню з пасажира і отримувати компенсації з бюджету. Наприклад, товариство "Авто-Легіон Варванської Ю.В." готове перевозити пасажирів за одну гривню. У разі надання йому компенсацій ситуація з перевезеннями в місті суттєво поліпшилася б, оскільки у його парку - близько 100 транспортних засобів.
Отже, міська влада насамперед має виключити з договорів, укладених з перевізниками, слово "бездотаційно". Здавалося б, зробити це нескладно. Але існує проблема: владі треба набратися духу, щоб позбавити монопольних преференцій ВАТ "Автобусний парк 13527". Тому у влади є вибір: або продовжувати розбещувати державними коштами одного-двох перевізників, або дати кіровоградцям можливість їздити за одну гривню за всіма міськими маршрутами.
Олександр Варванський, голова Кіровоградської обласної організації «Регіонально-демократичний союз», спеціально для «Кіровоград.proUA.com»
Читайте також:
- Василь Дзядух: «Потрібно змінювати інфраструктуру пасажирських перевезень»
- В Кировограде городской транспорт оборудуют GPS-навигаторами
- В Кировограде автобусы и троллейбусы будут ходить с интервалом 5-7 минут
- В День Победы на улицы Кировограда выйдут 10 новых автобусов
- Кировоградские троллейбусы: один с сошкой, семеро с ложкой
- Кировоградские автобусы перестанут быть убыточными только после того, как стоимость проезда будет поднята до 1,25 грн.
- Транспортна війна у Кіровограді: «маршрутки» проти автобусів. Відкритий лист Олександра Варванського
- Водители во главе с Александром Варванским заявили, что 18 февраля Кировоград останется без услуг маршрутных такси
- Теги новости:
- пассажирский транспорт
- Василий Дзядух
- Александр Варванский
- государственная субвенция
- Автобусный парк 13527
- Авто-Легион
- маршрутки
Новости в тему:
- Скільки коштуватиме проїзд у Кіровоградському транспорті? — Новини Кіровоградщини
- У Кіровограді розширять дорогу під залізничною аркою — Кіровоградська правда
- У Кіровограді розширять одну з магістральних вулиць — Кіровоградська правда
- До конца года в Кировограде построят приют для животных — Утренний город
- У центрі Кіровограда побудують три 10-поверхівки — Новини Кіровоградщини
Перепечатка материалов допустима только со ссылкой на РКС. Ссылка для традиционных СМИ — rks.kr.ua; гипер-ссылка для использования в онлайне — <a href="https://www.rks.kr.ua/">Новости Кировограда</a> (скопируйте и вставьте).
Уважайте чужой труд: все новости, опубликованные в РКС, проходят редакторскую правку. Иногда это просто исправление ошибок, но часто, чтобы придать новости читабельный вид, материал приходится переписывать с нуля. И даже в этом случае мы всегда указываем источник. Коллеги, ждем того же от вас. Спасибо.